Türk gıdaları Amerikalı şeflerin menülerinde

Türk Gıdaları Amerikalı Şeflerin Menülerinde Yer Almakta!

İZMİR (İGFA) – Amerika’ya Türk gıda ürünlerinin ihraç edilme miktarı son 5 yılda 800 milyon dolardan 1,5 milyar dolara yükseldi. TURQUALITY Projesi çerçevesinde Ege İhracatçı Birlikleri tarafından misafir edilen Amerika Aşçılar Federasyonu eski Başkanı Thomas Macrina, Türk gıda ürünleriyle tanıştıktan sonra menülerinde Türk gıdalarına daha fazla yer verdiğini belirtti.

Levrek, zeytinyağı, kuru incir gibi ürünleri en çok kullandığını belirten Macrina, “Türk ürünlerinin lezzeti ve tazeliği gerçekten muhteşem. Türk zeytinyağını diğerlerinden ayırt edebiliyorum. Türk kuzusu tartışmasız en iyisi. Türkiye’deki kuzu etinin tadı eşsiz. TURQUALITY Projesi sayesinde kurduğumuz güçlü bağlar, Türk ürünlerinin ABD pazarındaki temsilini güçlendirecek. Yakında ilk zeytinyağı siparişimizi vereceğiz. Türk markalı zeytinyağları artık ABD’ye gidecek. Zeytinyağı, kuru meyve barları ve diğer Türk gıda ürünleri de arkasından gelecek. Türk gıdalarının ABD pazarına hızlı bir giriş yapacağını düşünüyorum” dedi.

Chef Hall of Fame Üyesi ve US Foods Üst Düzey Yöneticisi Anthony M. Rizzo, restoranların, otellerin ve marketlerin yeni ve kaliteli ürünlere ilgi gösterdiğini belirtti. Türkiye’den gelen numunelerin talep yarattığını vurgulayan Rizzo, Türkiye ziyaretlerinin yeni ürünlerin ABD pazarında yer almasına olanak sağlayacağını söyledi.

UÇAK: “ŞEFLERLE KURDUĞUMUZ GÜÇLÜ BAĞLAR İHRACAT RAKAMLARIMIZI ARTIRIYOR”

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Amerikalı şefler, satın almacılar ve üniversitelerle sıkı ilişkiler kurduklarını belirterek, bu ilişkilerin ihracat rakamlarına olumlu yansımalarının geleceği konusunda umutlu olduğunu söyledi.

ABD VE JAPONYA’DAKİ FUARLARDA AMERİKALI ŞEFLERLE İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK

Ege Bölgesi’nin önde gelen gıda ürünleri üreticisi olan Türkiye’nin, ABD’ye gıda ihracatının önemli miktarda arttığını belirten Uçak, TURQUALITY Projesi sayesinde 5 yılda 5 milyar dolarlık bir hedeflerinin olduğunu söyledi. ABD ve Japonya’daki fuarlarda Amerikalı şeflerle iş birliği yapacaklarını açıklayan Uçak, Türk gıda sektörünün geleceğe umutla baktığını belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir