Dünyanın en büyük reklamcılık şirketini oluşturacak anlaşmada imzalar atıldı

Reklam Devleri Omnicom ve Interpublic Birleşiyor!

Son anlaşmaya göre, Interpublic hissedarları her Interpublic adi hissesi karşılığında 0,344 Omnicom hissesi alacaklar.

İşlem tamamlandığında, Omnicom hissedarları birleşik şirketin %60,6’sına, Interpublic hissedarları ise %39,4’üne sahip olacaklar.

Bu birleşme, 2023 yılı kazançlarıyla yıllık geliri 25 milyar doların üzerinde olan dev bir şirket yaratacak. Bu rakam, şu anda sektörün lideri olan Londra merkezli WPP Plc’nin geçen yıl elde ettiği yaklaşık 18,9 milyar dolarlık gelirin üzerinde olacak.

MoffettNathanson ve Wall Street Journal’dan Kritik Değerlendirme

Bağımsız bir hisse senedi araştırmaları kuruluşu olan MoffettNathanson, Wall Street Journal’in birleşmeye dair haberinin ardından yaptığı araştırma notunda, “İki güçlü rakibin potansiyel birleşmesinin reklam ajanslarının maliyetleri ve kapasitesini düşürmesi gerektiğinin bir göstergesi olduğunu belirtti. Önemli değişikliklerin yaklaştığını hissediyoruz” dedi.

Omnicom ve Interpublic’ten Şirket Profili

Omnicom, İcra Kurulu Başkanı John Wren liderliğinde dünya genelinde 70’ten fazla ülkede 5 binden fazla müşteriye hizmet veriyor. Interpublic ise CEO Philippe Krakowsky tarafından yönetiliyor ve şirketin web sitesinde yer alan bilgilere göre yaklaşık 55.000 çalışana sahip.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir